Nieuwsbrief mei 2024

DIGITAAL CAFÉ

Digitaal Café is in mei op donderdag 2, 16 en 30 mei tussen 10.00 uur en 12.00 uur in KulturhusTrefpunt. Iedereen met vragen over het werken met digitale middelen zoals de telefoon, tablet of computer kan hier terecht. De samenleving digitaliseert steeds verder en daarom is het heel belangrijk, dat U weet hoe de digitale wereld werkt.

FILM: DIGITALE FRAUDE HERKENNEN EN VOORKOMEN

Tijdens Digitaal café op donderdagochtend 2 mei om 10.30 uur in KulturhusTrefpunt wordt er een film getoond over digitale fraude en hoe je dit kunt voorkomen. Er is ruim gelegenheid om hierover vragen te stellen. U bent hierbij van harte uitgenodigd.

DE SALLANDSE FIETSVIERDAAGSE

De Sallandse fietsvierdaagse op donderdag in de maand mei is dit jaar op:

Heeten  (Hemelvaart) 9 mei      vertrek vanaf KulturhusTrefpunt.

Nieuw- Heeten    16 mei      vertrek  vanaf   De Belte.

Mariënheem       23 mei     vertrek  vanaf  Het Aspel.

Wesepe                30 mei      vertrek  tegenover De Kerk.

Vertrektijd  tussen 9.30 uur en 11.00 uur.

Kosten €1,00 per deelnemer

Iedereen fietst op eigen risico en ons advies is DRAAG EEN HELM.

Dan is het de bedoeling dat er op woensdag avond om de 14 dagen een fietstocht wordt gehouden van ongeveer 20 km met een koffiestop en wel op 19 juni, 3 juli en 17 juli.

Vertrek vanaf het Dorpsplein om 18.30 uur.

Wij beëindigen ons fietsseizoen met een hele dag fietsen op 7 augustus.

Bij twijfelachtig weer bel Ria 06 – 27573661.

ONTMOETEN EIGEN DORP

In de maand mei wordt U ook deze bekende zondagmiddag activiteit aangeboden op 5 en 19 mei van 14.30 uur tot 16.30 uur in de recreatiezaal “De Plantage” van ZGR Stevenskamp. Hier wordt een extra feestelijk tintje aan gegeven omdat het 5 mei Bevrijdingsdag is en 19 mei Pinksteren. Deze middag is voor iedereen die even wat anders wil, zowel de bewoners van ZGR Stevenskamp, als mensen uit het dorp Heeten zijn hier welkom.

KAART EN SPELMIDDAG

Ook in mei is er elke woensdagmiddag van 14.00 uur tot 16.00 uur in het KulturhusTrefpunt gelegenheid om te kaarten of rummicub te spelen. Ook hier bent U welkom en staat de koffie en/of thee klaar. Ook niet leden zijn welkom. U mag alleen komen, maar ook met een buurvrouw, buurman, vriend of vriendin. Kom gerust eens een kijkje nemen. Het is altijd heel gezellig.

FIETSIEMEE”

OPROEP: Wie fietst mee, met “Fietsiemee”? Zoals eerder vermeld, waren we opzoek naar vrijwilligers (u kunt zich altijd nog aanmelden). We hebben op dit moment een mooie groep om mee te beginnen. Bedankt daarvoor!

Nu willen wij de mensen uitnodigen, die niet meer zelfstandig kunnen fietsen en best een keer met ons mee willen fietsen.

De buitenlucht in, bewegen, sociale contacten en een kop koffie onderweg dat is wat wij u aanbieden.

Kent u mensen in uw buurt of heeft u een ouder, die graag mee wil fietsen, geeft u hem of haar dan op!!!

Stuur een mail naar: fietsiemee@gmail.com en geef uw naam, adres en telefoonnummer door en of een ochtend of middag u voorkeur heeft. Daarnaast ontvangen wij ook graag een telefoonnummer en naam van een contactpersoon bij calamiteiten.

Wij hopen op een mooie opkomst, zodat we begin juni kunnen gaan fietsen. Afhankelijk van de aanmeldingen kijken wij wanneer u aan de beurt bent. Als het u bevalt kunt u natuurlijk vaker meefietsen.

De kosten zijn €3,50 euro per ochtend/middag. We zijn ongeveer 2 uur onderweg. Is dit te lang, geen probleem, in overleg is er veel mogelijk. De woensdag en de donderdag zijn voorlopig onze fietsdagen.

Woont u in het dorp dan wordt u thuis opgehaald. Deelnemers buiten het dorp, moeten worden gebracht. De mensen die op Stevenskamp (hoofdgebouw en Stevenserf) wonen, hoeven zich niet te melden, dit wordt intern geregeld, zij fietsen op een andere dag. We zien graag uw aanmelding tegemoet. Hartelijke groet de werkgroep “Fietsiemee”.

VERHUISBERICHT EN MAILADRES DOORGEVEN

Het is belangrijk dat U bij verhuizing uw Nieuwe adres aan het secretariaat doorgeeft, mailadres corryherenbrink@gmail.com. Wilt U het ook doorgeven als U naar een aanleunwoning of de Stevenskamp verhuist? Wij kunnen er dan zorg voor dragen dat U het Magazine op het juiste adres ontvangt. Als U een mailadres heeft of een wijziging in uw mailadres heeft geef dit dan ook door!

Secretaresse KBO Heeten:

Corry Kleinherenbrink. Tel. 0572381602 mailadres: corryherenbrink@gmail.com.