Ben jij 60+ en stap je graag op de fiets? Dan krijg je van de gemeente Raalte een gratis fietsspiegel! Deze wordt direct op jouw fiets gemonteerd, terwijl een ergotherapeut je handige tips geeft over veilig fietsen. Zo blijf je lekker én veilig in beweging.
Je kunt jouw gratis fietsspiegel ophalen op:
Woensdag 2 juli – van 09:30 tot 12:30 uur – Domineeskamp Raalte
Donderdag 3 juli – van 09:30 tot 12:30 uur – Sportpark de Kampen Heino |
|
|
|
|
|
|
ONTMOETEN EIGEN DORP
Op zondag 13 en 27 juli en op zondag 10 en 24 augustus van 14.30 uur tot 16.30 uur wordt U deze bekende zondagmiddag activiteit aangeboden, in de recreatiezaal “De Plantage” van ZGR Stevenskamp. Dus wilt U even wat anders, zowel de bewoners van ZGR Stevenskamp, als mensen uit het dorp Heeten, dan bent U hier welkom.
FIETSEN IN DE ZOMER
Op Woensdagavond 9 juli en 23 juli wordt door de activiteitengroep 55+ een fietstocht georganiseerd van 20-25 km met koffiestop. Vertrek 18.30 uur vanaf het dorpsplein voor alle 55+ ers. Op 6 augustus wordt een afsluitende dagfietstocht georganiseerd. Vertrek 9.30 uur vanaf het Dorpsplein.
DE JAARLIJKSE BUSREIS
De jaarlijkse busreis georganiseerd door de Activiteitengroep 55+ is gepland op 27 augustus 2025. Dit jaar staat op het programma een bezoek aan Museumboerderij Ot en Sien in Surhuisterveen. Hier vindt u nog het winkeltje, schooltje en de dokterspraktijk uit de tijd van toen. Unieke, nostalgische monumenten uit een periode van uitvindingen en burgerlijke rust. Geniet en beleef de sfeer van toen! De ontvangst is met koffie en appelgebak of oranjekoek en na het museum staat er een koffietafel met soep voor u klaar om heerlijk bij na te genieten. Na dit alles rijden we naar Sneek, waar u aan boord gaat bij Rederij van der Werf voor een twee uur durende vaartocht over het Sneekermeer. Zo ziet u Friesland weer op een heel andere manier! Teruggekeerd aan wal stapt u weer in de touringcar en rijden we naar het dineradres voor het afscheidsdiner. Vertrek ongeveer 9.15 uur vanaf het Dorpsplein. Prijs per persoon € 96.50 (bij deelname van 40-45 per persoon) Opgave en afmelden kan tot uiterlijk 15 augustus 2025. Het maximumaantal personen voor de busreis is 50 personen. We zien U betaling vóór 15 augustus tegemoet. Het rekeningnummer is NL08 RABO 0120 2039 60 t.n.v. KBO Overijssel AFD. HEETEN. Zin in een gezellige dag uit? Geef u dan op bij Ria Hondshorst Tel: 06-27573661.
TIP: TERUGVRAGEN CONTRIBUTIE KBO BIJ VGZ EN CZ
KBO leden die een collectief aanvullend KVGZBO-pakket hebben afgesloten bij VGZ kunnen de contributie die zij betalen aan de KBO-afdeling (max € 25 per jaar) terugvragen. Als ze dat pakket hebben afgesloten staat op hun polis; “collectief verzekerd via KBO Overijssel” contributie bij VGZ gaat als volgt. Stuur (een kopie van) het bewijs van inschrijving of betalingsbewijs. Belangrijk om goed te controleren of onderstaande informatie hier duidelijk op vermeld staat. Zo kan VGZ de declaratie soepel verwerken.
- naam van de afdeling
- lidmaatschapsnummer
- klantnummer
- naam en geboortedatum van de zorgverzekering bij VGZ
- de looptijd van het lidmaatschap (periode en jaar)
- het bedrag van het lidmaatschap dat men heeft betaald.
Declaraties zijn eenvoudig in te dienen via Mijn VGZ of de VGZ app. Per post opsturen kan ook: Zorgverzekeraar VGZ, Postbus 25030, 5600 RS Eindhoven.
Ook CZ biedt de mogelijkheid om de kosten van het lidmaatschap van de KBO (max € 25 per jaar) terug te vragen. Maar let op: dat is alleen mogelijk met de collectieve aanvullende verzekering “KBO-leden”. Dat is deze verzekering: Collectieve zorgverzekering via uw ledenorganisatie – CZ. Op de polis staat dan het collectiviteitsnummer, voor KBO-Overijssel leden is dat; 015479315. Bij een andere CZ verzekering kan de contributie dus NIET worden teruggevraagd. Hoe gaat het terugvragen van de contributie in zijn werk? Via de CZ app. Een andere mogelijkheid is dat online te doen via Mijn CZ . Als het lastig is om dit online te regelen kan het ook per post. Leden moet een dan de originele factuur van de KBO-afdeling met daarop duidelijk aangegeven het relatienummer van CZ, naam, adres, lidmaatschapsnummer van de KBO en op welk jaar het lidmaatschap betrekking heeft, sturen naar: CZ, Postbus 4226, 5004 JE Tilburg.
Op onze website is ook alle informatie betreffende de zorgverzekeringen terug te vinden; https://kbo-overijssel.nl/uw-zorgverzekering-in-2024/
DE ALGEMENE HULPDIENST
De Algemene Hulpdienst is er voor alle mensen, jong en oud, die praktische hulp nodig hebben.
Denk bijvoorbeeld aan vervoer, klusjes in en rondom het huis en klein tuinonderhoud.
Maar ook de krant voorlezen, samen wandelen en nog veel meer.
Wij zijn alle werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 uur tot 10.00 uur.
Telefoon nummer: 0630351940
E-mailadres: heeten@hulpdienstraalte.nl
VERHUISBERICHT EN MAILADRESSEN DOORGEVEN
Het is belangrijk dat U bij verhuizing uw Nieuwe adres aan het secretariaat doorgeeft, mailadres: corryherenbrink@gmail.com. Wilt U het ook doorgeven als U naar een aanleunwoning of de Stevenskamp verhuist? Wij kunnen er dan zorg voor dragen dat U het Magazine op het juiste adres ontvangt. Als U een mailadres heeft of een wijziging in uw mailadres heeft geef dit dan ook door! Verder willen wij U er op attent maken dat het belangrijk is om bij wijziging in uw bankgegevens en banknummer dit ook door te geven aan het secretariaat!
Wij wensen iedereen een “FIJNE VAKANTIE” toe. Geniet ervan en dat doet een ieder op zijn eigen manier, ergens ver weg, dichtbij of gewoon lekker thuis!
Secretaresse KBO Heeten: Corry Kleinherenbrink. Tel. 0572381602